Wednesday, January 14, 2009

Miri...hujan lebat!!!!

Tarikh: 9-13hb Januari 2009
Lokasi: Miri, Sarawak

Terlebih dahulu aku ingin mengucapkan Selamat Tahun Baru 2009 kepada semua..Semoga tahun baru memberi lebih makna dan kejayaan kepada rakan2 semua..hehe..Berbalik kpd cerita asal, ni kali pertama aku blk Miri pd 2009..Actually xde plan apa2 pun tp saje je nak blk, cuti pun ada lagi..Ingat nak blk Miri masa CNY tp masa tu flight penuh plak, pastu aku ada plan lain masa CNY tu..hehe..Aku pergi KLIA lepas kerja naik bas dari ofis aku kat Subang..xde org nak hntr sbb M fly Jumaat tu..Aku nye flight jam 840pm and smp Miri lebih kurang jam 11pm..Mak, kakak & adik aku yg ambik aku kat airport..

Aku smp2 Miri je hujan lebat..Esoknye pun hujan lebat..Ptg Sabtu aku pergi kenduri arwah pakcik aku..Nasib baik xhujan..Tp mlm tu, start blk hujan lebat..Mlm tu plak aku kluar dgn cousin aku & masa nak blk rumah, terkejut aku tgk sungai kat Lutong tu dah melimpah sampai ke jalan raya..huhu..Esok nye hari Ahad nasib baik xhujan..Sempat gak aku main tenis dgn member lama aku, Razif..Lepas lunch aku p jalan2 dgn cousin aku plak..Pastu cousin aku ajak g swimming plak kat Lutong ptg tu, terpaksa lah aku beli seluar mandi sbb aku xbw..Nasib baik murah je..haha..Dan mlm tu plak, hujan lebat gile..Esoknye aku keluar dgn member aku..saje je jln2..Tp seperti biasa hujan lebat plak..rumah aku nasib baik xbanjir, tp longkang seriusly penuh je sepanjang hari..Kalau tgk paper, mmg byk tempat yg banjir teruk especially kat Kuching..So far Miri ok lagi aku tgk..Selain itu, yg menarik perhatian aku di Miri kali ini ialah keadaan laut yg bergelora..Kalau tgk memang ngeri..Ombak tingi gile, aku rasa kalau nak surfing mesti best..hehe..Malangnya air laut ni kolor mcm teh tarik..hehe..Oklah, sekian saje laporan dari Miri..tgklah gmbar2 keadaan laut di Miri ni..hehe..

Keadaan laut bergelora dari Marina Bay, Miri..

No comments: