Monday, May 24, 2010

Community Tennis Open (May) 2010

Tarikh: 22-23 Mei 2010
Lokasi: Kompleks Sukan Negara, Jalan Duta
Anjuran: Fuzzy Balls

Thanx to Addy sbb inform aku abt this tournament..Actually dah lama rasanya xjoin any tournament..Since dah kerja ni, mmg xde masa nk join..nasiblah skrg aku dah konsisten main on Tuesday & Friday's nite @ KJ with new gang..atleast ada gak preparation for this tournament..this tournament hanya aku, Lim and Addy yg join..

Hari pertama game aku bermula seawal 8am..ada 8 group and setiap group ada 4pemain..top 2 player layak ke Round of 16 (R16)..Alhamdulillah aku menag semua perlawanan dlm group..Aku, Lim and Addy layak ke R16 & bersambung esoknya..Hari kedua pun bermula seawal 8am..1st match adalah double (partner with Lim & kitorg menang) then followed by single R16 (pun menang gak)..Then sambung plak 2nd & 3rd match utk doubles (menang2 dua2 match)..So kitorg jd juara kumpulan & layak ke Quaterfinal (QF). Then aku sambung plak single's QF dan disusuli dgn double's QF..so dua2 acara layak ke Semifinal (SF)..Malangnya kat Single's SF aku kena menetang my double partner, Lim..so sad..setelah berhempas pulas akhirnya aku menang tipis..After rehat 15 minutes, aku sambung terus Single's Final that time dah nearly 10pm..Malangnya aku tewas di final..kaki nyaris2 nk cramp, xboleh nk injured sbb pasni nk main double's SF plak..lepas prize giving ceremony for single, then kitorg sambung double's SF..yg ni lagi sengit & mengecewakan, kitorg kalah tiebreak selepas opponent save 6 match point..sgt frustated..huhu..sory Lim..

Around 1230am barulah kitorg boleh balik..gile2 penatnya..huhu..but actually around 1230am tu, double's final tgh berlangsung...huhu...dasyat gile..


Kenangan sepanjang dua hari tournament..

No comments: