Wednesday, May 21, 2008

Afiq Sulaiman..My new nephew..

Tarikh: 16-20 Mei 2008
Lokasi: Miri, Sarawak


Ini kali ketiga aku balik Miri tahun ni..Hampir setiap 2 bulan aku blk Miri..Last Mac aku blk Miri nak tgk my 1st nephew (anak kakak aku), Muhd Nabil Fakrullah..Skrg ni kakak ipar aku plak bersalin 14hb Mei 2008, melahirkan bayi lelaki yg diberi nama Afiq Sulaiman. Ni anak kedua Abg Gman & Kak Nita aku selepas Meera..Ni reason pertamalah aku blk, tp reason kedua sbnrnya nak bagi barang2 yg aku shopping kat Indonesia utk family aku memandangkan semua family members aku ada kat Miri time ni..Sebelum aku terlupa, aku blk ni family xtau kecuali Abg Gman aku sbb dia yg nak ambik aku kat airport nnt..Aku mmg suka blk xbgtau, surprise katakan..keke..Masa kat KLIA, I was so surprised sbb aku terjumpa Kak Nor aku, my cousin yg nak blk Miri gak..Dia ada kursus kat Shah Alam..Sambil menunggu nak masuk flight, aku ternmpk plak Datuk Peter Chin Fah Kui (Menteri yg berasal dr Miri) dan Nurul (Nurul bekas isteri Ajai tu)..Aku dgr Nurul ada function kat Miri..But seriusly flight mlm tu penuh gile..

Sepanjang 4 hari kat Miri, aku xde plan nak pergi mana2 pun..Aku rs nak rehat je kat rumah, lgpun aku blk2 dr Indonesia je terus batuk2 & selsema..Tp program aku yg biasa kat Miri of courselah jumpa kawan2 lama, jumpa sedara-mara & jln2 skit sekitar Miri..hehe..Tp mmg byk masa aku melayan anak2 buah aku yg cute miut itu selain makan makanan ibu tercinta, tgk tv & tido..hehe..Tp kalau part mkn mmg xingat dunia lah..Nak buat mcmne, dah mmg sedap mak aku masak..hehe..

Amirah Syafiqah, Muhammad Nabil Fakrullah & Afiq Sulaiman..

Pada hari Ahad lepas, Nisa & family ajak aku pergi Kpg Kejapil, Bekenu sempena Makan Tahun..Ni actually satu pesta org Kedayan sempena musim menuai padi xsilap aku..Lupa plak nak tanya details apa Makan Tahun ni..ni actually pengalaman pertama aku Makan Tahun (seingat aku lah) wpun aku ni selalu ke Bekenu..huhu..Kitorg yg outsider ni yg dtg paling awal..830am kitrog dah smp, org kampung ni sendiri pun xsampai lagi..Makan Tahun ni diorg bagi makan nasi free, pastu diorg tapau sumthing utk org yg dtg..Xsilap aku ada kelupis (makanan tradisional kat Swak, pulut yg dibungkus dlm daun palas), buah2an & kuih muih..Blk je dr Bekenu, kitorg jln2 plak kat shopping mall sekejap before pergi rumah sewa Suzie & Connie..Diorg ni ni adik-beradik & rakan sepermainan kitorg dr kecik sbb kitorg semua duduk di flat polis yg sama, Flat Ikan Kalui..hehe..Kebetulan time kitorg dtg, Betty (adik beradik diorg gak) ada kat situ dgn anak lelaki dia..Smp2 sana bermulalah sesi berborak, lama xjumpa so byk benda yg nak diceritakan..Dr rumah Suzie, kitorg blk dulu rumah Nisa then blk rumah aku..Then kluar blk dinner kat luar & pergi jln2 kat Tanjung Lubang tgk restoran seafood terbaru tepi pantai..

Erm..wat else nak cerita ek???Rasanya xde benda menarik lagi nak cerita...hehe..Tgk jelah gambar2 aku sepanjang kat Miri ni..Nak blk semula KL rasa malas plak sbb kena kerja..bosan betul..rasa nak cuti je..

Makan Tahun @ Bekenu, rumah sewa Suzie, Seafood Restaurant @ Tanjung Lubang & Flat Ikan Kalui (perumahan polis)

No comments: