Saturday, September 29, 2007

Berbuka Puasa dengan Geng2 Rapat UKM

Tarikh: 29 September 2007
Lokasi: Hotel Grand Continental
Harga buffet: RM59/person (RM49 selepas diskaun Kad Mesra)

Hari ni adalah hari ke-3 aku buka puasa kat luar..3 hari berturut-turut makan luar..isk3..hari ni special skit sebab yg jion hari ni ialah geng2 rapat aku masa Matrix n Degree @ UKM. Kitorg ni nama je rapat tp lama gile xjumpa..biasalah, masing2 busy dgn kerjaya masing2..kalau semua kat KL/Selangor oklah jugak tp kitorg ni kerja di merata2 negeri..Hari ni 2 org xdpt dtg, alasannye sbb jauh nun di Trengganu..xpelah, lenkali kita buat lagi & hrp2 semua ada..

Plan kitorg i dah lama tp nak pilih tempat mana mmg kitorg tgu last minute..Biasalah berdasarkan pengalaman, kalau rancang awal2 mmg xjadi punye..so hari ni tadi baru decide nak bukak kat mana..Yang ada hari ni tadi, aku, Jpul, Nazri, Im, Azmi & Fais..xlama lagi Fais & Im nak buat Master/PhD kat overc..takut xjumpa plak nnt..Alie & Azwan, 2 geng aku yg xdpt dtg hari ni..Alie pun xlama lagi nak buat Phd tp smp skrg xde peluang langsung nak jumpa dia..susah betul org yg dok Melaka tu..

Kitorg smp sana mmg awal..630pm lagi dah smp..kitorg borak2lah sambil tgu waktu berbuka..Kata lama xjumpa, so byklah benda yg nak diborakkan..Sambil2 tu kitorg ambik gak makanan sikit utk berbuka..masuk je waktu, kitorg makanlah apa yg kitorg ambik td tp xmkn byk sbb nak sembahyang dulu..Lepas je sembahyang baru kitorg belasah semua makanan yg ada..byk jugak makanan kat hotel ni, sesuailah dgn harganye..nak senarai panjanglah plak tp yg menarik perhatian aku ialah sate, kambing panggang, udang goreng berempah (yg besar2 punye), ayam goreng, ketam goreng, kuih muih, kek, air pelbagai jenis, cendol, rendang, nasi, lauk pauk biasa, salad, lemang, rojak kangkung sotong & byk lagilah..aku pun dah xingat..

Gambar sepanjang berbuka puasa di Hotel Grand Continental

Around 9pm, barulah kitorg klua dr hotel n bergerak ke Sogo & Jalan TAR..nak shopping jap..On the way tu terkejut betul aku tgk kereta byk gile..sampai Sogo & Jalan TAR lagilah aku terkejut sbb ramai gile org..xpernah aku tgk area tu ramai sgt org..sbb nak shopping kitorg redah jelah org ramai tu..berpeluh lah jugak meredah org lebih2 lagi kat Jalan TAR..Byk benda rasa2nya nak beli tp tgu dulu..hari ni mcm xde mood plak nak membeli..perut dahla kenyang, penat, berpeluh plak tu..minggu depan kot before balik raya..arnd 1030pm mcmtu kitorg pun blk ke rumah masing2 n tido..hehe..

Pemandangan sepanjang Jalan TAR

P/S Rugi betul Alie n Azwan xdtg hari ni..wpun kitorg mkn2 je tp dpt spent time sama2 ni mmg best..bukan selalu dpt gathering mcmni..Next time jgn xdtg plak ye Alie n Azwan..

2 comments:

Anonymous said...

wooo.. sik ajak weh, :-P -rem

Anonymous said...

wowowo..best2 korang g jalan2 ekk