Sunday, July 29, 2007

Family Day 2007 @ A'Famosa Resort

Tarikh: 28-29 Julai 2007
Lokasi: A'Famosa Resort, Melaka
Anjuran: TSSSC MAS

Family Day 2007 adalah family day kedua yg aku sertai sejak masuk MAS. Last year kitorg buat kat Bukit Tinggi..mmg looking forward nak pergi family day ni sbb lama dah xmandi manda..kat Penang hari tu pun xsempat pun nak mandi pantai..Kitorg gerak ke Melaka awal pagi pukul 730am dari rumah aku. Kitorg semua naik satu kereta sbb nak jimat kos..hehe.. Aku, Elly, Rafiq, Rizal, Ateen n adik Ateen (10 years old) semua dlm satu kreta (naik Jazz n mmg muat ok??). Kitorg smp A'Famosa dalam pukul 930am n tgu kat Water Park utk registration pukul 10..

After register, kitorg masuk Water Park n berkumpul kat satu tmpt (xingat nama tp ada perkataan sand..hehe) utk sukaneka..Mula2 sukaneka utk budak2, pastu baru kitorg yg besar ni..utk acara pertama org dewasa, passing belon yg ada air..aku, elly, ateen n rizal satu team..malangnya belon kitorg pecah terkena kuku ateen..hmmm...pastu acara kedua masukkan air dlm botol..diorg bagi cup berlubang n hos..dgn sedikit kreativiti isi air dlm botol..akhirnya dpt gak no 2, dpt hamper..pastu acara utk suami isteri, kena tiup belon then lari dlm kain..Acara ni Elly n Rafiq yg menang sbbnya elly tipu masa tiup belon...saje je pecahkan belon tu dgn cincin kawen..tp xpe, yg penting seronok..hehe...

Lepas sukaneka, kitorg disediakan lunch kat restoran sebelah pintu masuk water world..makanan xbrapa bestlah tp sbb lapar mkn jelah..After that of course acara bebas..apa lagi???tukarlah baju n startlah berenang..hehe..byk gile slide kat sini n semua nye best gile..masa kitorg naik tu xde org sbb masih awal lagi..so kitorglah yg konkur semua slide tu..yg malasnye nak kena naik tangga yg tinggi..semua slide lah kitorg naik..n slide yg paling horror sekali ialah "High Speed"..tangga nak naik dahlah tinggi gile..pastu xde org pun naik aku tgk..aku n rafiq je sanggup nak naik..sbnrnya aku cuak sbb roller coaster pun aku xbrani sgt nak naik..tp branikan diri jelah...Ya Allah!!!Tu je aku mampu ckp masa aku turn slide yg horror tu..rasa nak tercabut jantung aku n mmg rasa nak tercampak kluar dah aku..mengucap je aku masa tu..huhu..agak horror tp bila dah naik rs puas hati sgt2 sbb masih hidup..hehe...pastu byk masa kitrog mandi kat "pantai" berombak..lama gak lepak kat situ mandi manda n borak2..dah ptg skit get readylah nak blk n check in hotel..

Water World A'Famosa Resort..

Kitorg check in kat Condotel, mcm aprtmentlah..aku dok dgn rizal dlm satu apartment..agak besar n menarik gaklah..Arnd 730pm kitorg gerak dr condotel utk dinner kat club house..kat padang golf punya restaurant..xingatlah nama restaurant..seperti biasa kitorg melantak mkn mlm tu..kitorg antara org terawal yg dtg mkn n bestlah jugak sbb xde org nak berebut..hehe..byk gile makanan, standardlah hotel kan semua jenis ada..aku apa lagi, mkn setiap makanan yg dihidangkan..hehe...Lepas dinner kitorg pergi Cowboy Town..semua dah ada dlm pakej family day ni..Mlm tu ada persembahan bunga api, perarakan haiwan n mcm2 lagi..mmg ramai gile org smp kitrog berpecah dah kat dlm tu..dah penat pusing2 dlm Cowboy Town, kitorg pun blk tido....

Cowboy Town & Condotel..

Pagi esoknya kitorg bfast kat restoran Condotel tu sendiri sebelah kolam renang..makanan pun xdelah best sgt, aku expect orange juice tp diorg hanya hidangkan cordial orange je..huhu...lps bfast kitorg siap sedia nak check out n smbung journey ke Melaka..Kat melaka xtau pun nak g mana, just g Dataran Pahlawan n tgk2 barang..Mkn pun kat McD je..Lepas 2 jam kat Melaka, kitorg pun blk ke KL....singgah jap kat R & R beli pulasan, langsat n longan utk di mkn dlm kreta..arnd 5pm dah smp rumah.

No comments: