Saturday, December 25, 2010

Trip to Frankfurt, Germany

Tarikh: 18-23 Disember 2010
Lokasi:
Frankfurt, Germany


Actually ni bukan percutian aku seperti sebelum ni sbb yg ni adalah trip berkaitan kerja @ duty travel..kira beruntunglah aku dpt pergi tempat yg xpernah aku pergi, paling best sekali dpt pergi pada musim sejuk @ winter..excited gak sbb xpernah bermain dgn snow..haha..lama dah impian nk bercuti time winter so that boleh main snow..tgk snow atas gunung adalah..mungkin kali ni dah rezeki aku..hehe.. Ada 6 org yg join this trip & semuanya manager, aku paling bongsu..haha..Flight kitorg ni mengambil masa hampir 12 jam, sbb naik business class so oklah skit, mkn je kerja..haha.. Hari kitorg smp, kitorg nmpk MAS B747 dah ada kat Frankfurt..rupa2nya tu kapal dr Kuala Lumpur ke London yg diverted ke Frankfurt sbb airport London tutup sbb snow teruk..actually kat Frankfurt pun snow lebat gak tp xdelah seteruk London I guess..kebetulan plak husband member aku yg bawa flight kitorg ni, so jumpalah kejap kat airport..

Smp Frankfurt awal pagi so kitorg terus ke Hilton @ Mainz, 30 minit gak dr airport..then lepas checkin bermulalah explorasi kitorg ke Frankfurt..actually aku & sorang manager IT ni je yg nk meredah snow ni..yg lain xsanggup dgn kasut dah start basah..xbyk kitorg boleh buat selain main snow hr Ahad tu sbb semua kedai tutup..kat Germany ni, setiap Ahad mmg semua mall, kedai tutup..sabar jelah..kitorg siap salah jalan, salah naik bas, meredah snow yg lebat gile & mcm2 lagi berlaku hr tu..tp mmg best..haha..Hari kedua and ketiga byk masa di abiskan mendgr presentation vendor..so actually nothing we can do kecualy jln2 g dinner mlm2..on the last day, pagi2 kitorg dah bersiap checkout & bertolak ke airport, takut tersangkut dlm jam plak..flight kitorg jam 12pm and nasib baik flight tak cancel sbb hari sebelumnya airport Frankfurt tutup sbb snow tebal..so sekian saje kisah aku kali ni..nk tulis pjg2 xde details menarik aku nk letak..sori ye..hehe..


Pemandangan dari Hilton @ Mainz



Bersiar-siar sambil bermain snow di Frankfurt city..



Christmas market & shopping mall @ Frankfurt..



Sekitar lawatan kerja and airport..

No comments: