Monday, March 9, 2009

Lost World of Tambun & Cameron Highlands

Tarikh: 8 Mac 2009
Lokasi: Lost world of Tambun, Perak & Cameron Highlands, Pahang
Member: Senn, M, Lim, Yanti & Rem

Laman Web: Lost World of Tambun


Aku sebenarnya dah plan 2 kali utk ke Lost World of Tambun (LWOT), Perak ni tp sbb masalah yg xdpt dielakkan so terpaksalah cancel..tp kali ni aku berjaya gak plan & kumpul member2 utk pergi ke LWOT..Kitorg bertolak dr rumah aku lebih kurang jam 730am. Utk ke sini kitorg gunakan hway PLUS ke arah Ipoh..Perjalanan ke Tambun (exit Ipoh Selatan) mengambil masa lebih kurang 2 jam, ni termasuk breakfast jap kat R & R Tapah. Utk smp ke LWOT ni senang je, ikut map dlm website je..Fee utk masuk ialah RM25/person. Paling xbest ialah kena sewa locker rm10/locker..bg aku agak mahal lah..huhu..

My 1st impression abt this place ialah tempat ni jauh lebih kecik drpd yg aku sangkakan..hehe..kat sini ada waterfall beach garden, amusement park, Tambun hot spring, water park, tiger valley and nature wonders, semuanya dlm satu kawasan yg kecik je tp mmg sesuai utk merehatkan minda..sempat jugak kitorg main "Dragon Flight", pastu kitorg p ambik gmbr di setiap sudut LWOT terutamanya di Needle of Tambun, scenery paling menarik kat sini..Menarik jugak sbb dpt tgk 3 tigers yg agak besar kat sini..Pastu hot spring kat sini tak se"hot" seperti yg aku hrpkan..huhu..memandangkan cuaca sgt panas & water park dia ramai sgt org sbb kecik so kitorg decide utk kluar dr LWOT and pergi ke Cameron Highlands (CH)..Tp kita mkn dulu kat LWOT...sini makanan dia murahlah jugak..

Lost World of Tambun, Perak

Kitorg xsangka plak plan boleh berubah mcmtu je..memandangkan Yanti dtg bercuti, so kitorg ambiklah pluang ni utk jln sebanyak tempat..nmpknya aku dgn M je yg pernah g CH, so best jugaklah dpt tunjuk betapa cantiknya Malaysia ni..hehe..Kitorg smp kat CH ni lebih kurang 3pm, exit kat Simpang Pulai..Our 1st destination ialah ladang teh BOH! Apa lagi, kitorg ambik gmbrlah..pastu kitorg pergi plak ke market utk beli sayur2an, buah2an & segala bagai produk CH. Yg plg aku look 4ward kat CH ni ialah mkn jagung manis CH, strawberry & cendawan goreng..Best gile..Keadaan cuaca kat CH hari ni agak sejuk dan berkabus sbb tghari tu baru je lepas hujan..Setelah puas ambik gmbr & kenyang mkn segala bagai benda, kitorg pun berangkat balik guna jln lama..Aku mmg xsuka duduk belakang if guna jln lama ni sbb aku sure pening..So aku terpaksalah tido utk elak pening..On the way balik tu kitorg singgahlah kat R & R Tapah utk dinner & sambung lagi mkn..Lepas dari Tapah nilah keadaan yg xbest berlaku sbb polis tutup hway PLUS nak ke KL and suruh kitorg guna jln lama dari exit Sungkai..Jam jugak lebih kurang setengah jam kat exit tu..Nasib baik jln lama xjam..Dlm pkl 11pm baru kitorg sampai kat rumah aku..huhu..sgtlah penat trip ni tp yg penting kitorg sgt seronok and enjoy..KITA ENJOY!!!hehe..Thanx to Lim & Rem sbb sediakan pengangkutan utk trip kali ni..

Cameron Highlands, Pahang

1 comment:

RnB Homestay said...

Hi Senn, jika anda mahu ke Lost World of Tambun lagi sekali, kami ada menyedikan penginapan yang selesa di R&B Homestay, Sunway City Ipoh.

Rumah Semi-D berhalaman luas dan berpagar (2-Unit)
Fully furnished
Dihadapan Lost World of Tambun. Banjaran Hot Spring, Mc Donalds, Pasaraya Giant

Untuk keterangan lanjut, hubungi
0125514565 - Bibi Sabariah
0125151018 - Mohd Ridzuan

atau layari rnbhomestay.blogspot.com