Monday, December 8, 2008

Selamat Hari Raya Aidiladha

Tarikh: 5-8 Disember 2008
Lokasi: Miri, Sarawak

Aku sangat excited nak blk Miri kali ni sbb ni merupakan sambutan Raya Haji yg pertama sejak aku study & kerja kat Selangor/KL. Aku mmg xpernah blk Miri masa sambutan Raya Haji sebelum ni sbb cuti sehari je. Aku sambut di rumah M and rumah abg aku je kat sini..Tu lah yg special nye kepulangan aku kali ni..Yg aku tgu2 sebenarnya ialah nak mkn rendang and daging masak hitam yg dimasak sendiri oleh mak aku di pagi raya..wpun baru je mkn masa Raya Aidilfitri hari tu tp mcm xpuasa plak & nak mkn lagi..keke..

Lepas kerja Jumaat tu aku terus pergi KLIA & sempat jugak naik flight ptg tu..Sampai kat Miri, mak, akak & anak buah aku tersayang yg ambik aku..Lama xjumpa Nabil (anak buah aku yg cute gile..hehe..). Hari pertama di Miri seperti biasa aku jumpa kawan2, jumpa kazen mazen and lepak2..Sempat jugaklah aku tgk movie Twilight dgn member aku mlm Sabtu..ok jugaklah cerita vampire tu, lain dr yg lain..Hari Ahad plak aku attend wedding jiran se"flat" aku masa di Polis Kompleks dulu..Kat sinilah kitorg ala2 gathering blk dgn keluarga2 yg tinggal se"flat" dgn aku..Seriusly lepas semua pencen, kitorg mmg lama xjumpa..Masa nilah geng2 arwah bapak aku terkejut tgk aku dah besar pjg..haha..last jumpa time aku form 4 I guess..lebih 10 tahun maa..kalau xbesar2 gak selama 10 tahun xtahu lah..Dr kenduri aku jadi driver mak aku beli barang2 utk Raya esoknya...beli daging, ayam, ketupat, kelapa etc..

Akhirnya tiba jugak hari yg ditgu2..lepas sembahyang Raya apa lagi aku belasah semua makanan..mak aku masak rendang ayam, daging masak hitam, ayam masak merah, kuah sate, ketupat pulut, kelupis (pulut yg di balut dgn daun "kelupis"), kek, agar-agar pastu minum dgn air tin..haha..setiap hari mcmni memang dpt kencing manis + darah tinggi..haha..kenalah mkn puas2 sbb lepas ni kena tgu Raya Aidifitri plak nak mkn mcmtu..Hari bahagia aku xbertahan lama..Aku kena naik flight pukul 6pm pada hari raya..huhu..nak buat mcmne sbb esok kena kerja..Tp aku xkan sia2kan lauk raya mcmtu je..haha..aku tapau semua lauk2 yg ada & bw blk ke KL..haha...bolehlah aku mkn lagi esok2..hehe..around 9pm, barulah aku sampai KLIA..wpun blk sekejap je tp mmg puas hati.. : )

Inilah Muhammad Nabil Fakrullah pada usia 10 bulan bulan..

Meera pada usia 2 tahun & Afiq pada usia 7 bulan..

4 comments:

rien said...

nape la comel2 anak2 ko senn hehehe

Senn said...

tenkiu2...tgk uncle lah...hahaha...

rien said...

ko tiada kene mengena dlm pembentukan mereka hahaha

Senn said...

Kitorg dari genetik yg sama, kau kena ingat tu wpun xbyk...haha..