Wednesday, September 3, 2008

1st Ramadhan @ Miri

Tarikh: 29-3 September 2008
Lokasi: Miri, Sarawak

Selepas seminggu mak aku dtg ke KL, kini time aku plak nak blk Miri..memandangkan Isnin, 1 Sept 2008 cuti gantian utk Hari Kemerdekaan ke-51, so aku just tambah satu hr je cuti. Aku blk hr Jumaat & lepas kerja aku terus bergegas ke KLIA utk ambik flight pukul 605pm. Akak aku & Nabil xde kat Miri time aku blk ni sbb diorg pergi Kuching, so xdpt nak jumpa Nabil..huhu..

Actually I was so lucky sbb time aku blk Miri ni, my bestfriend since Form 1, Ina ada kat Miri..Dia ni lepas jadi doktor, mmg jarang ada kat Malaysia..Lepas grade terus kerja kat UK pastu skrg kerja kat Singapore..So sepanjang kat Miri mmg aku 2-3 kali lah kluar dgn Ina ni..Lama xjumpa so mmg byk sgt benda nak cerita/borak..Just aku berharap raya ni Ina still bercuti lg kat Miri..Bolehlah berjalan raya dgn geng2 lama mcm tahun2 sebelumnya..xsabar plak nak raya..hehe..So this year, setelah sekian lama, aku berjaya jugak berpuasa pada 1st Ramadhan di Miri & yg paling penting berbuka puasa pd hari pertama Ramadhan bersama keluarga tercinta..best gile dpt makan masakan mak, masakan Sarawak (eg. bubur pedas), kuih muih Sarawak (eg. kuih tongkol) & yg best sekali bukak puasa sejam awal dr KL (@ 630pm)..haha..

Pada hari ini (Rabu) brlah aku blk semula ke KL..Actually aku kerja hari ni..Patutnya nak blk semalam tp rindu plak nak jumpa Nabil sbb diorg blk smlm, so ingat nak jumpalah dia dulu b4 blk KL..Aku naik flight 620am & smp KLIA 830am..M yg ambik aku kat airport & aku bergegas pergi ofis..Aku suruh M bw baju & kasut kerja sekali so aku boleh tukar bj dlm kereta & boleh terus g ofis..B4 930am aku berjaya gak smp ofis..lewat sejam..Tp aku dah bgtau bos aku dah...hehe..Looking forward utk blk raya plak hujung bulan ni..

No comments: