Saturday, April 5, 2008

TSSSC Bowling Tournament

Tarikh: 5 April 2008
Lokasi: U-Bowl, 1-Utama

Ini adalah tahun ketiga aku & my batch join tournament bowling anjuran department kitorg. For the last 2 years, team aku (Aku, Ateen & Bee) asyik dpt no 2 keseluruhan..Frustlah jugak sbb utk dua2 tournament, team kitorg dpt highest point utk pusingan awal tp bila final round je kalah & dpt no 2..huhu..memandangkan aku sungguh competetive, sure aku nak menang tahun ni..hehe...

Tahun ni aku ada team baru, Ateen & Kak CT. Aku, Ateen & geng2 lain ada jugaklah training last few weeks..Kitorg ni mmg berlatih setahun sekali je..Since last tournament, mmg kitorg xmain langsung pun..Saje je nak biasakan blk dgn bola & lane kat 1-Utama..hehe..gile semangat kitorg ni..Tp base on training xdelah hebat mana pun, sama je mcm dulu..tak konsisten sgt pun..cuak gak sbb aku nak sgt nak menang tp team lain pun power jugak...huhu..berdebar2 jantungku..

Aku smp 1-Utama awallah jugak sbb aku nak pergi servay hadiah kawen utk member aku..memandangkan hari ni mgu terakhir sale kat Jusco, so baik aku beli je hadiah hr ni, tu pun if ada yg menarik lah..Tournament start @ 2pm. This year penyertaan xseramai mcm tahun2 sebelumnya..Tiba2 hari ni byk plak yg ada komitmen lain, so xdpt nak join tournament..Utk game pertama, aku sungguh kecewa gile2 sbb sdnly aku xboleh perform plak..xde strike & spare langsung..aku just dpt 88 point je..gile teruk..nasib baik my teamate perform..2nd & 3rd barulah aku perform skit average 150. Utk 1st round, team aku dpt no 3 keseluruhan..Nasib baik dpt masuk final round. Top 5 team akan masuk final..This time, pressure lebih tgi sbb kena konsisten dr awal game..Utk game pertama, kitorg dpt 2nd highest..Utk final game, aku rs nasib menyebelahi kitorg. Teamate aku perform & aku plak dpt average 160 mcmtu..Oklah utk amatur mcm kitorg ni..Cuak sbb rs boleh menang tp xconfirm lagi..Setelah abis main & keputusan diumumkan, akhirnya kitorg diumumkan juara...Yahoo...beza 18 jatuhan pin dgn naib johan..Hehe..Berjaya gak jadi juara akhirnya..Sebagai hadiah, dptlah voucher Jusco, bolehlah g shopping..hehe..Btw, my batch si Hafiz plak dpt higest score per game dgn score 200, tgi tu...huhu...

P/S Utk my teamate (Ateen & Kak CT), tahniah diucapkan sbb performance yg ditunjukkan pada hari ni..InsyaAllah jika xde halangan, kita boleh jadi team lagi next year utk kekalkan kejuaraan..hehe..


Suasana sepanjang tournament berlangsung..

No comments: